منتدي ليالي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اخر البنات المحترمات 108

اذهب الى الأسفل

اخر البنات المحترمات 108 Empty اخر البنات المحترمات 108

مُساهمة  Admin السبت أغسطس 01, 2009 5:31 pm

الحلقه
102




منى: صعب يا ميرنا , صعب, الي ايده في
المية مش زي الي ايده في النار, يعني انا فعلا نفسي اسيبه, الحياة معاه
مستحيلة, بس لما برجع بفكر في اهلي, واني كده هبقى اتخطبت مرتين, ولسه
تاني, هعرف واحد تالت من اول وجديد وهتعرف على طباعه, ويا يعجبني ويا
ميعجبنيش بترعب, وبعدين ارجع واقول ما انا واحمد كده مش هننفع مع بعض, انا
بجد محتارة اوي مش عارفة اعمل ايه, الاختيارين اصعب من بعض.
ردت ميرنا وهي تعتدل في جلستها على سرير منى.
ميرنا: لا والله ,ولا اصعب ولا حاجة, انا
شايفة ان احسن حل تسيبي احمد, لان لو فضل معاكي بالمنظر دا, مسيرك هتسبيه
في يوم من الايام, والنهاردة احسن من بكرة, وانتو مخطوبين احسن من وانتو
متجوزين ,ولا ايه رأيك يا سارة؟.
سارة: انا محتارة زي منى بصراحة, مش عارفة انهي اختيار هيكون اصعب.
منى: انتو عارفين انا حاسة بإيه؟, انا نفسي
في معجزة تيجي تحل الموضوع دا من اوله لاخره, اعمل ايه ياربي!!, ياريتني
ماعرفتك يا احمد من الاول, ياريتني ما كلمتك وانا مع وائل, وياريتني
مارجعتلك تاني.
ودمعت عيناها, فقالت لها سارة .
سارة: يا منى ,ياريتني دي من الشيطان, سيبك
منها, فكري في ايه ممكن يتعمل دلوقتي, انتي عندك حل من اتنين, يا اما
تخلصي من الموضوع دا من جذوره زي ما ميرو بتقول, يا اما تفكري في اهلك وفي
وضعك مع احمد, وتشوفي ممكن تكملي معاه بالشكل دا, طب لو اتحسن ممكن تعملي
ايه؟.
منى: انتي عارفة يا سارة, انا كان ممكن
يبقي كفاية عليا انه جه اتأسف من نفسه, واعتذر ليا ولاهلي على الي حصل,
عشان الموضوع كبر, ومامته كلمتني تراضيني برضه,دا خلا حتى رشا تكلمني,
يعني حس اني ممكن اضيع منه بجد, بس برجع وتصعب عليا نفسي, من البهدلة الي
شفتها, ليه يعني؟,هو فاكر ايه ,ان اسف ممكن تمسح الكلام الي قاله, ولا
تنسيني الاهانة وقلة الادب.
ميرنا: لا طبعا, انتي ممكن تسامحيه الا في
الحاجات دي, لان الي فيه طبع مبيغيروش وهيفضل يغلط فيكي طول عمره ويقولك
لحظة غضب, وزي مابتقولي ممكن يزيد فيها كمان واذا كان النهاردة بيعتذر,
بكرة هتبقي مراته وبالجزمة تسمعي الكلام.
وقامت تعدل حجابها وترتدي حقيبتها , وهي تكمل.
ميرنا: اوعي يامني ترجعيله دا واد واطي وزبالة, اسمعي كلامي مرة في حياتك بقى.
وقبلتها وهي تقول.
ميرنا:انا هنزل وانتي عاقلة اهه, مش عايزة اشوفك في الكلية بكرة الاقيكي اتهبلتي.
وبعد انصرافها, نظرت سارة الي منى في هدوء ثم قالت.
سارة: انتي مالك؟, عايزة تسامحيه, صح؟.
نظرت منى في الارض, وقالت بيأس وحزن.
منى: مش قادرة اسامحه, صعبانة عليا نفسي
اوي ياسارة,اوي ,احمد بيعاملني زي الزفت, بس انا بجد خايفة, هعمل ايه
لوسبته, تفتكري هاعرف احب تاني؟.
ضمتها سارة في رفق ,وهي تقول.
سارة: اسمعيني يا منى كويس, لو كنتي مش
عايزة تسبيه عشان خايفة لا متعرفيش تحبي تاني او تتجوزي مثلا, فدا يبقى
هبل, لان الحاجات دي نصيب اصلا, وبتاعة ربنا في الاول والاخر,مالناش يد
فيها, ولو مكتوبلك تتخطبي لمليون واحد قبل ما تتجوزي البني ادم الي هو
نصيبك فعلا هتتخطبيلهم, فدا متقلقيش منه, انما بقى لو عشان انتي عايزة
احمد او لسه باقية عليه,فدا موضوع تاني.
بكت منى.
منى: انا مش عارفة , انا خايفة اوي يا
سارة, الكلام مش زي الفعل, انا اتبهدلت جدا لما سبت وائل واهلي تعبو
معايا, تخيلي لو سبت احمد كمان,شكلي وسمعتيو واهلي شكلهم.
سارة: يا حبيبة قلبي متفكريش الا في مصلحتك
انتي, مش اهلك الي هيتجوزو احمد وهيفضلو معاه طول العمر, انتي فعلا لو
شايفه انه مش مناسبك, سبيه , واهلك عمرهم ما هيقولولك حاجة, بالعكس, هما
اهم حاجة عندهم راحتك انتي مش شكلهم, يعني هما هيبقو مبسوطين لو اتجوزتي
احمد على قول ميرنا وفضلتو كل يومين خناق, وبعد الشر الموضوع انتهي نهاية
وحشة, وبعديم ماياما بنات اتخطبو مرة وواتنين وتلاتة وعشرة,وربنا بيرزقهم
بعد كده برزق احسن كتير من الي كانو فيه,.....انا برضة مش هضغط عليكي, الي
انتي عايزاه اعمليه, وقبل ما تقرري اي حاجة صلي استخارة, وتوكلي على ربنا
كده, وشوفي هتعملي ايه, ربنا يهديكي.
منى: يارب ساعدني, انا تعبت.

Admin
Admin

المساهمات : 204
تاريخ التسجيل : 27/07/2009

https://radio.roo7.biz

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى