منتدي ليالي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اخر البنات المحترمات79

اذهب الى الأسفل

اخر البنات المحترمات79 Empty اخر البنات المحترمات79

مُساهمة  Admin الجمعة يوليو 31, 2009 3:11 pm


الحلقه
79


سارة: انتي بتستهبلي؟.
ميرنا: انا مش عارفة انتي ازاي تعملي كدة؟.
منى: فيه ايه مالكو؟,دا مؤمن نفسه معمليش الي بتعملوه فيا دلوقتي.
سارة: عشانه مش عارف السبب الحقيقي, بس احنا عارفين.
منى: وهي جديدة عليكو ,اني مش عايزة وائل؟.
ميرنا: لأ ,الجديد انك عايزة احمد, انتي مبتحرميش, لازم يبهدلك معاه تاني واهلك يعرفو يعني؟, بتموتي في المشاكل انتي.
منى: اعمل ايه ؟ كان لازم انهي موضوع احمد ,قبل مافتح موضوع تاني.
سارة: وانتي كدة نهيتيه؟, والله انتي الي
بتجيبيه لنفسك, اديكي رجعتي تاني زي الاول, كأن كل الي عملتيه مالوش لزمة,
ومكانش له لزمة تقوليله يشتغل ولا حاجة, قبل ماهو مايلتزمش بكلامه, انتي
اول واحدة ملتزمتيش بكلمتها.
ميرنا: وبتنشني كل مرة على الامتحانات, نفسك تسقطي انتي كمان؟.
منى: فيه ايه؟, انتو مالكو اصلا, انا حرة,
ولا انتي نسيتي يا ميرنا ايام مازن لما كنا بننصحك كنتي بتطلعي فينا
ازاي؟, ولا عشان خلاص اتخطبتي, نسينالك القديم.
سارة: منى!!!.
ميرنا: خدي بالك يا مني من كلامك, عشان كلامك دا يزعل.
منى: ويزعل ليه؟, ولا عشان بقول الحقيقة, انا بقي قاصدة كلامي كويس,وعارفة انا بقول ايه.
نظرت اليها ميرنا كاظمة لغيظها لثوان, ثم التفتت لسارة وقالت.
ميرنا: انا همشي يا سارة ,ولما تعرف هي بتقول ايه تبقي تكلمني.
وانصرت في غضب, فنظرت سارة لمني في لوم غاضب.
سارة: عاجبك كدة؟.
وقامت تلاحق ميرنا.
زفرت منى بعد ذهاب سارة في غضب , وشعرت بقليل من الندم على ماقالته ,ولكن تفكيرها توقف حين اقترب منها احمد.

احمد: مالك؟, الامتحان كان وحش؟.
مني: لأ , كان كويس.
احمد: طيب مالك؟.
وتلتفت حوله.
احمد: امال البنات فين؟.
منى: مشيو.
احمد: عملتي ايه في موضوع العريس؟, قلتي لاخوكي؟.
منى: اه.
احمد: وخلاص؟, خلصتي من الموضوع دا؟.
منى: الحمد لله.
احمد: طيب كويس.
وصمت وكلاهما جالسان ينظر كلا منهما في الناحية الاخري, وكأنهما يخافان النظر لبعضهما البعض, وكل منهم افكاره تغرقه.
احمد: عاملة ايه يا منى؟.
منى: الحمد لله.
احمد: عندك امتحان تاني امتي؟.
منى: يوم التلات ان شاء الله.
احمد:.......................
منى:......................
احمد: طيب يا منى, انا هقوم عشان تروحي بدري.
منى: ماشي يا احمد.
احمد: خدي بالك من نفسك.
منى: وانت كمان.
وانصرف احمد ,وكلاهما يعجب من تعذر لسانيهما عن خلق
حوار جديد, بعد ان كانت الاحاديث تنساب بينهما بلا حساب من قبل, وبدون
كلفة, اما ذلك الحاجز الذي ارتفع بينهما الشهور الماضية, لم يستطع ايا
منهما تخطيه.

******************
عادت سارة الي مني, ووجها يحمل تعبير غاضب.
سارة: عاجبك الي عملتيه ده؟, اهي زعلت وروحت.
منى: انا ماعملتلهاش حاجة,هي الي زعلت من غير داعي.
سارة: لا يامني انتي مبقتيش تاخدي بالك من كلامك, وبقيتي مش هامك بطريقة غريبة.
منى: سارة,..سارة,...انا مش ناقصاكي لو سمحتي, لو عندك كلام خليه لنفسك.
سارة: انا بس بعرفك ان محدش هيقف جمبك الا اصحابك الي انتي بتبيعهم عشانه, انتي خسرتي قريبتك قبل كدة, وشكلك مش هامك تخسري مين تاني.
منى: اوووف عليكي ياسارة, يعني عايزة ايه دلوقتي؟.
سارة: انتي اخوكي مأمني عليكي,ولو كلمني يسألني رفضتي وائل ليه, انا هقله الحقيقة, واديني بعرفك اهه.
منى: وانتي مالك باخويا ؟,ايه؟؟, بيكلمك من
ورايا؟, دي حاجة حلوة اوي؟, وياتري بقي مرتبطين ولا ايه؟, منا زي الطرطور
بينكو؟, بس عاملي فيها مؤدب, بيقولي اسأليهالي من غير متعرفيها, وانتو
طلعتو مفيش بينكو تكليف اهه.
ثارت سارة بعد كلام منى, وصاحت بها.

Admin
Admin

المساهمات : 204
تاريخ التسجيل : 27/07/2009

https://radio.roo7.biz

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى