منتدي ليالي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اخر البنات المحترمات 103

اذهب الى الأسفل

اخر البنات المحترمات 103 Empty اخر البنات المحترمات 103

مُساهمة  Admin السبت أغسطس 01, 2009 5:12 pm

الحلقه
97



جلست منى بجانب
احمد في المطعم بعد حفل خطوبتهما , وهي تبتسم في شيء من السعادة, لقد وافق
والدها على اقامة حفل خطبة صغير بالبيت, وارتدائهما دبل الخطوبة به, فهو
لم يرض بان تتم قراءة الفاتحة دون دبل, مع ان والدتها اعترضت قليلا على
عدم وجود شبكة, الا ان والد منى اصر على الدبل, فتم الامر بهدية خطبة
صغيرة, اما مؤمن فلم يتعرض لها نهائيا طوال الترتيبات, واعرض عن التدخل في
اي تفصيل من تفاصيل الخطبة , اعراضا منه عن المشاركة في هذا الامر, وسارة
لم تعد تحاول التأثير على منى بتحريض من مؤمن, لانه لا يريدها ان تعاديها
بسبب عدم رضاها عن احمد, وساعدتها بكل تفاني في ترتيباتت خطبتها الثانية,
ووان لم يكن بحب مثل المرة الاولى.
اما ميرنا, فاتخذت موقفا معاديا من احمد, واظهرت له هذا في كل مرة يتقابلا
فيها, ولم تخف استهجانها عن منى, ولكنها حضرت الخطبة , ومعتز كان شبه سعيد
لسعادة اخته, ولكنه كان متضايقا من موقف اخيه السلبي .
ابتسمت منى لاحمد, وهو ينظر اليها بحب.

احمد: انا فرحان اوي يا حبيبتي, انك اخيرا بقيتي معايا, ربنا يخليكي ليا.
منى: بجد يا احمد, انا فرحانة انا كمان.
احمد: بس مؤمن كان مبوز طول الخطوبة , ايه؟, حاضر جنازة؟؟.
منى: متاخدش في بالك ,هو مؤمن كده.
احمد: لأ مش كدة, هو معايا انا بس كدة, ولا سارة دي كمان, الي كانت عملالنا زي عسكري المرور في الاستوديو, كل منظر تيجي تبعدنا عن بعض.
منى: ماهو المصوراتي كان مستفذ هو كمان, مختارلنا مناظر فرح مش خطوبة.
احمد: طيب وهي مالها , اهو انا اصلا مبحبش سارة دي من زمان اوي.
منى: احمد, متتكلمش عن اصحابي الله يخليك.
احمد: ماتكلمش عن اصحابك؟؟, دنا كنت هتشل
منهم, ميرنا وسارة, وقفنلي زي اسدين قصر النيل كل واحدة ناقص تضربني
بالجزمة, هو ايه يعني ؟, مستكترين عليكي انك اخدتي الي بتحبيه, عشان كل
واحدة منهم اتخطبت عمياني؟.
منى: قلتلك يا احمد قبل كدة, انا اصحابي مبيغيروش منى.
احمد: يعني انا مثلا مش خايف على مصلحتك, وهما الي خايفين عليها؟.
وعقد حاجبيه في غضب, واخذ يقطع طعامه في عصبية, فتأففت منى قليلا.
منى: خلاص بقى يا احمد, انت هتبوز ليه؟.
لم يرد عليها, فمدت يدها في رفق , توقف تقطيعه لطعامه, وهي تقول في دلال.
منى: خلاص بقى يا لولو , بالله عليك ماتبوظ اليوم.
انتبهت منى لزلة لسانها , فشحب وجهها بشدة, وتمنت الا
يلاحظ, الا ان احمد القى بالشوكة من يده على الصحن في عصبية مكتومة, ثم
فقال بصوت غاضب خافت,وهو ينظر اليها والشرر يتطاير من عينيه.

احمد: انا اسمي احمد يا هانم.
قالت منى بأسف,محاولة تدارك الغلطة في سرعة.
منى: انا اسفة يا احمد, والله ما خدت بالي, الكلمة طلعت من بقي كدة من غير ماخد بالي, انت عارف.
قال بغضب .
احمد: لأ , مش عارف, ومن هنا ورايح تاخدي بالك, انتي فاهمة, لو لخبطتي في اسمي تاني يا منى, بجد مش هعديها عليكي ابدا.
منى: خلاص يا احمد, والله العظيم اسفة, حاضر , هاخد بالي, ان شاء الله مش هتحصل تاني.
قال من بين اسنانه.
احمد: ايوة مش هتحصل.
منى: خلاص قلت ان شاء الله.
قال بوعيد مؤكدا.
احمد: مش هتحصل يا منى.
منى: ايوة خلاص يا احمد.
عاد هو متظاهرا بالهدوء, وهو يأكل طعامه بصمت, بينما
خيم عليهما الصمت المشحون بالتوتر, منعهما من الاستمتاع لا بالمكان ,ولا
بالمناسبة التي يحتفلان بها.

****************
دخل مؤمن غرفة منى , بينما هي نائمة, ليأخذ شاحن الموبايل من على المكتب, فتململت منى في قلق, والتفتت تناديه.
مؤمن: ايوة؟؟.
منى: انت نازل؟.
مؤمن: مش دلوقتي, عايزة حاجة من تحت؟.
منى: كنت عايزة اتكلم معاك شوية.
دخل مؤمن الغرفة بعد ان كان نصفه خارجها.
مؤمن: خير؟؟.
اعتدلت منى , وهي تدعك عينيها.
منى: انت فيه ايه مالك؟, مبتكلمنيش ولا ايه؟.
مؤمن: ليه يا منى؟, منا بكلمك اهه.
منى: مش قصدي, يعني ليه بتتكلم معايا
بغلاسة كده زي دلوقتي, مبقتش تدخل اوضتي تعد معايا زي زمان, واخد منى موقف
ليه؟, ولا خلاص مين لقى احبابه.
مؤمن: اذا كان قصدك على سارة, فانتي عارفة
كويس ان علاقتي بيها مالهاش دعوة اصلا بعلاقتي بيكي, ولو كان قصدك انك مش
فاهمة انا بتعامل معاكي كدة ليه, تبقي بتتغابي عليا يا منى, وانا معنديش
وقت للغباء.
منى: الله يا مؤمن, هو انت مثلا هتفضل طول
عمرك معايا ومع خطيبي بالشكل دا, دانت بالعافية طلعت تسلم عليه لما كان
معزوم عندنا, ومورتوش وشك تاني, ماهو مش ممكن تبقى العلاقة كده على طول ,
دي هتبقى عيشة لبقيت العمر.
مؤمن: طيب يا منى, انتي هتعيشي بقيت عمرك معاه هو, عايزة مني انا ايه بقى؟.
ترقرقت الدموع في عينيها بغضب , وهي تقول بعصبية حزينة.

Admin
Admin

المساهمات : 204
تاريخ التسجيل : 27/07/2009

https://radio.roo7.biz

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى