اخر البنات المحترمات47
صفحة 1 من اصل 1
اخر البنات المحترمات47
الحلقه 47 بعد ان اغلقت منى الخط في وجه احمد, شعرت بمصيبتها, شعرت بالغضب والفزع يكتنفانها, هذه اول مرة يشتد بينهما النقاش بهذه الطريقة, واول مرة يعلو صوت احمد عليها بهذه الطريقة, لطالما كان هادئا رقيقا, اما الوجة الذي رأته اليوم , لم يكن لاحمد ابدا, انزعجت من الموقف كله. م*بس بس بطلي عياط, انتي بتعيطي ليه دلوقتى؟ انا .....مش عارفة وبتتشحتفي كمان, الله يحرقك يا احمد يالي مبهدلنا كده انا بس مش عارفة ايه الي خلا الموضوع يوصل لكدا بس بلا كلام خايب, انتي كان عندك حق في كل كلمة قولتيها منا عارفة , المشكلة انه ما قتنعش بكده هو عايز يمشي كلامه عليكي بمناسبة ايه؟, كان يقربلك ايه؟ صح , مش كده؟ كلامه دا على نفسه, وانتي حرة انشا الله تخرجي مع علاء كل يوم لوحدك ايوة , هو مالوش كلمة عليا, انا لا مراته ولا خطيبته ***************** نظرت منى للموبايل بغضب , تنظر لاسم ايمو يظهرعلى الشاشة مصاحبا لرنين الهاتف, وابي عليها شيطانها ان ترد , وقد امتثلت لنصائح شيطانها, اتصل عدة مرات ولم تجب , فارسل رسالة , فتحتها. "ردي يا منى عليا انا تحت البيت, ردي احسن مش هيحصل طيب". انزعجت من الكلمات الحادة, واندهشت اكثر لوجوده تحت البيت. منى: .......... احمد: انت مبترديش عليا ليه؟. منى: لو مبطلتش تتكلم بالاسلوب دا انا هقفل تاني. م*مية مية يا موني أ*وحياة طنط؟؟؟ احمد: يا سلام ؟, كمان, انا تحت البيت, بصيلي. ازاحت منى جزء من ستارة غرفتها تنظر اصادقا كان ام كاذب, وجدته واقفا مستندا على سيارته ينظر الي اعلي. منى: انت مجنون , متبصش فوق , احمد. ظل وجهه وعيناه صوب شباك غرفتها وقال . احمد: البسي وانزلي , هستناكي على اول الشارع. منى: لا دانتا بجد اتهبلت, انزل فين؟, لأ طبعا. قال بلهجة غاضبة . احمد: هتنزلي يا منى لحسن, اقسم بالله اكون طالع مخبط عليكي في بيتكو. منى: احمد. احمد: انا اقسمت بالله. منى: يا احمد , ربنا يهديك روح. احمد: انزلي يا منى عشان مااتنرفزش اكترمن كدة. منى: مينفعش يا بني. احمد: انتي فاكراني بهذر؟, انتي عارفة اني مجنون وهعملها, قدامك ربع ساعة, هستناكي جمب بتاع الورد, لو مجتيش هجيلك انا والي يحصل يحصل. منى: يعني هي بقت كده؟. احمد: اه هي كده. واغلق الخط كما فعلت هي من قبل, ولكن هذه المرة دون سلام. ************** تقدمت منى من احمد, الذي كان جالسا علي "كبوت" السيارة ,في الشارع الجانبي الذي به محل الورد , كلما تقدمت خطوة شعرت بالغضب منه, لقد جعلها ترتدي ملابسها وتكذب على اهلها في دقائق, وتنزل لملاقاته في شارع جانبي, وكلمها بطريقة مستفزة ,واقسم على فعل شيء مجنون دون ان يهتم بالعواقب,ياله من احمق. حين رآها نزل عن السيارة ووقف, والغضب بادي على وجهه. عقدت منى ساعديها ونظرت اليه بغضب ولم تتحدث. احمد: نتكلم هنا ,ولا نروح مكان نقعد فيه. منى: لا هنا ولا في مكان, انت هتقول انت عايز ايه وانا همشي على طول, نعم؟؟ ,عايز ايه؟. احمد: انتي قفلتي السكة في وشي, وقبلها هزئتيني, انا الي عايز اعرف فيه ايه؟, جرالك ايه؟, اتغيرتي ليه؟, مبقتيش تحبيني ليه؟, انا عملتلك ايه لدا كله,اوام طلعت مانيش راجل ,ومقولكيش اعملي ومتعمليش ,وماليش دعوة بيكي , كان ناقص تقوليلي وماشوفكش الكلية بعد كدة. منى: احمد, لو سمحت ماتقلبش الحقايق , انت الي اتكلمت باسلوب مش حلو , ولغاية دلوقتى بتتكلم بيه. احمد: وانتي شايفة انك معملتيش حاجة؟, مش كفاية اني بحب لوح تلج , كمان مش عايزاني اغير عليكي. انتبه احمد لكلمة "لوح تلج" التي خرجت من فمه كالرصاصة, ولكن بعد فوات الاوان , فمنى سمعتها , وسرعان ما بان تأثيرها على وجهها , فقد شحب واتسعت عيناها , ولم تنطق لحظات, ثم قالت. منى: انا غلطانة اني نزلت اصلا. والتفتت , وتركته لتذهب في خطوات مسرعة,فركض احمد خلفها وتوقف امامها , محاولا ايقافها, فحاولت تخطيه فسد عليها الطريق بجسده , فتراجعت الي الوراء تنظر اليه بعينان دامعتان من الغيظ وقالت بحدة. منى: ابعد من قدامي يا احمد, لو سمحت, ابعد. احمد: انا اسف يا منى, والله ما اعرف الكلمة طلعت من بقي ازاي, اهدي بس. منى: قلتلك , لو سمحت يا احمد سيبني اروح. احمد: والله ابدا, مش هتروحي, وهتسمعيني. اقفي بقي بدل ما اوقفك بالعافية. وبالفعل مد يده يجذبها من ذراعها ليوقفها, فانتزعته من يده , وهي تتوقف , لكيلا يتمادي, ونظرت اليه بغضب. منى: نعم عايز تقول ايه؟. احمد: عايز اقولك ان الي عملته دا , كان غيرة عليكي, مش اكتر, وانتي لو راجعتي نفسك هتديني عذري, لكن انك تقوليلي ان ماليش كلمة عليكي, فانتي غلطانة, انا بحبك, وانتي بتحبيني, وزي مااحنا بتوع بعض, يبقي كلامنا ماشي على بعض, وانا عمري ما هاجي على مصلحتك , بس , لما الاقي حاجة ممكن تأثرفي علاقتنا, ليا الحق اقولك عليها اه ولأ,زي مانتي ليكي الحق كمان , تخافي علينا وعلى علاقتنا, لكن انا مش شايف كدة, انا شايف انك لا بتغيري عليا , ولا سايباني اغير عليكي. منى: اهو انا بقي , مش عايزة اضايقك , بغيرتي او باني اقلك اعمل ومتعملش , وفي المقابل بستني شوية احترام منك, مش زعيق وصوت عالي, على العموم خلاص, الموضوع دا انا مش عايزة اتكلم فيه تاني. احمد: ولا انا , تعالي ننسي الي حصل , واهدي كده , وخلاص , نعدي الموضوع. منى: بس انت لو فضلت تقولي دا لأ ودا لأ, دا مش معناه ان بتغير عليا , دا معناه انك مش واثق فيا , ودا مخليك قلقان, وانا مش عارفة انا عملت ايه عشان قلة الثقة دي, انت مش واثق من حبي ليك , تبقي مشكلتك مش مشكلتي. أ*انا فعلا مش واثق في حبك ليا احمد: تقومي بدل ما تطمنيني , تتخانقي معايا. منى: انا مش ملزمة اني اطمنك اصلا ,لان المفروض احنا نكون عدينا المرحلة دي خلاص. احمد: خلاص يا ستي عديناها , وانا اسف , وانا بحبك, عشان كده انا اتصرفت كده, وعشان اثبتلك اني بحبك وواثق فيكي, خلاص براحتك يا منى , بس راعيني شوية, انا بشر برضه. زفرت منى في ضيق وصمتت قليلا ثم قالت. منى: خلاص يااحمد , ماشي , وانا هراعيك متخافش, بس ياريت تثق فيا اكتر من كدا,وياريت تكون متأكد ان انا عمري ما هخونك ,لان انا مش كده. احمد: انا واثق فيكي,خلاص بقي متبوزيش . منى: خلاص يا احمد, انا هروح بقي عشان مينفعش الوقفة دي ,سلام. احمد: باي يا موني ,هكلمك لما اروح. *بلفتك يا مغفل , وخلتك انت الي تعتذر, وهي الي قافلة في وشك لا انا فعلا كنت غلطان لااااااااا, دي منى دي طلعت اذكي من ما كنت متخيل , دي اقنعتك انك غلطان كمان عشان انا غلطت فيها وهي كل الي عملته كان صح والله انت الي اتغيرت ومبقتش عارفك انت مش فاهمني بس, انا بجد بحبها |
مواضيع مماثلة
» اخر البنات المحترمات14
» اخر البنات المحترمات29
» اخر البنات المحترمات45
» اخر البنات المحترمات62
» اخر البنات المحترمات 91
» اخر البنات المحترمات29
» اخر البنات المحترمات45
» اخر البنات المحترمات62
» اخر البنات المحترمات 91
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى