منتدي ليالي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اخر البنات المحترمات57

اذهب الى الأسفل

اخر البنات المحترمات57 Empty اخر البنات المحترمات57

مُساهمة  Admin الأربعاء يوليو 29, 2009 5:36 pm


الحلقه
57


منى: انتي هتفضلي زعلانة لحد امتي؟.
سارة: انا مش زعلانة.
منى: ما تضربيني بالقلم احسن, ازاي يعني مش زعلانة؟, انتي مكشرة من الصبح.
سارة: انا تعبت من الكلام معاكي , لدرجة اني خلاص , مش هتكلم تاني.
منى: طيب مش هتسأليني ايه الي حصل امبارح؟.
سارة: انتي عايزة تقولي؟.
منى: واحنا قاعدين وائل اتصل بيا.
سارة: وائل مين؟؟؟......,استاذ وائل؟؟.
منى: اه والله.
سارة: كان عايز ايه دا كمان؟.
منى: كان بيقولي اني نسيت السكارف بتاعي
عنده, ودا سمع اسمع وائل اتشال واتحط, بيكلمك ليه وعايز ايه, ومعاه نمرتك
منين, زي الي ركبه عفريت.
سارة:ممممم.
منى: مالك كده غلسة, ردي عليا.
سارة: ارد اقولك ايه يعني, شاطرة وبرافو,
واحد لاهو خطيبك ولا جوزك بيزعقلك ان المدرس بتاعك بيكلمك, ولا اعمل ايه
انا في موضوعك الي مش مريحني دا؟.
منى: جري ايه يا سارة, مالك؟.
سارة: انتي مالي, انتي الي تعباني, ومش
مريحاني, يامني انتي ماشية في سكة سد, وانا مش قادرة اسكت على كده خلاص,
وبعدين , بقالكو سنة مرتبطين واحمد دا مجابش سيرة ولا عمل خطوة, كده
ماينفعش يا حبيبتي, عشان مصلحتك, وعشان اخواتك وسمعتك وكل حاجة.
منى: انا بعمل ايه غريب يعني؟, ما كل البنات بيعملو كده.
سارة: لأ , مش كل البنات, ومش بتكلم عن
نفسي, بس بصي حواليكي هتلاقي بنات كويسة كتير, ولا بلاش, انتي عايزة كده؟,
انتي مبسوطة كدة؟, وانتي بتستخبي معاه في كل حتة, مش عارفة تعيشي حياتك زي
الناس, واحد بيتحكم فيكي, وهو مالوش فيكي حاجة, انتي كنتي عاقلة, اية الي
حصلك؟, المشكلة ان كل يوم بيعدي بيثبتلك ان دا غلط واخرته وحشة ,وانتي
برضه مكملة زي المعمية.
منى: انا بحبه.
سارة: انتي بتضحكي عليا ولا على نفسك, انتي نفسك زهقانه وطهقانه منه ومن تصرفاته, ازاي بقي بتحبيه.
وصلت ميرنا بأكواب الشاي, في هذه اللحظة.
ميرنا: ايه مالكو؟, صوتكو جايب اخر الكلية, بتزعقي ليه يا نرفزة ع الصبح؟.
ناولت سارة كوب الشاي, فاشاحت بعينيها الغاضبتين عنها.
سارة: مفيش.
ميرنا: امال البت دي معيطة منك ليه؟.
منى: قالتلك مفيش.
ميرنا: طيب اتفلقو.
وجلست تشرب كوب الشاي الخاص بها.
ميرنا: مش خالد كلمني امبارح.
التفتت سارة تسأل في اهتمام.
سارة: عايز ايه؟.
ميرنا: هههههه, عايز يخطبني,هههههه.
منى: يا سلام !!!.
ميرنا: اه والله العظيم , الواد انا هزأته من هنا , بقي هيموت عليا من هنا, والله الولاد دي مخها في الضياع خالص.
سارة: وايه المشكلة ؟, ما الولد طلع محترم اهه وقرر قرار محترم.
والقت بنظرة جانبية الي منى, التي فهمت وابتلعت رشفة من الشاي في توتر.
منى: وقررتي تعملي ايه؟.
ميرنا: هعمل ايه يعني, هخليه يتكلم في البيت عندنا.
سارة: انتي واخدة الموضوع بجد بقي.
ميرنا: وماخدوش جد ليه؟,هي الحاجات دي فيها هذار, والله انا هشوف ,عجبني هكمل , معجبنيش مش هكمل.
منى: بس انتي مكنتيش كدة؟, عمرك ما هتدخليه بيتكو لو مكانش مالي دماغك, فيه ايه يا ميرو؟,هو عاجبك ولا ايه؟.
ميرنا: وميعجبنيش ليه, الراجل كويس, وحلو ومستواه حلو, ومش غتت, ومعجب بيا , ودخل من الباب , اقوله لأ؟, ابقي حمارة.
منى: لأ , قولي بجد, الواد عاجبك؟ , صح , عاجبك؟.
ميرنا: يوووووووووة, ايوة عاجبني ,خلاص استريحتو.
سارة: طيب يارب لو الموضوع فيه خير, يتمملكو على خير.
ميرنا: ايه هو دا الي يتم على خير, لسه مفيش حاجة اصلا.
سارة: يعني بلاش ادعيلك , انا الي غلطانة.
ميرنا: لأ ادعي براحتك , بس مش في وشي كده.
ظهرت رشا من بعيد , مقبلة على الفتيات,فتوقف الكلام.
ميرنا: يباي البت دي انا مبحبهاش لله في لله.
سارة: هي مش مريحة كدة.
بينما صمتت منى تنظر وصول رشا........خير.
رشا: هاي يا بنات,هاي يا موني.
منى: ازيك يا رشا عاملة ايه؟.
رشا: احنا كنا طالعين النهاردة نعمل سكيت , تيجي معانا ؟.
منى: النهاردة؟؟,عندي كورس باليل, لو كنت فاضية كنت جيت.
رشا: طيب , لو غيرتي رأيك احنا رايحين ع الساعة 6 كده.
منى: حاضر ان شاء الله.
وانصرفت.
سارة: البت دي مش مظبوطة.
ميرنا: انا متأكدة انها مظبطة الواد كريم.
منى: وايه الي خلاكي تقولي كده؟.
ميرنا: شفتهم امبارح ورا مبني ألسن في
الحتة الفاضية, كنت طالعة شئون الطلبة , لمحتهم من الشباك بتاع السلم,
انتو عارفين بيبن الحتة دي, وكان بيحضنها باين.
سارة: ميرنا, متتكلميش علي البنات ,انتي اتجننتي!!.
ميرنا: طب والله دا الي حصل, انا هكذب ليه؟.
منى: يا خبر ابيض, ومالقتش الا كريم, دا صاحب احمد الانتيم.
ميرنا: شكلها مبتعتقش, فاكرة لما ميمي قال انه عارفها, سألته عارفها منين, قال كانت مصاحبة صاحبه, وسابها عشان كانت بتكلم عليه واحد تاني.
سارة: لا حول ولا قوة الا بالله, انتو لو مبطلتوش انا هقوم واسيبكو.
ميرنا: هو انا بقول عليها حاجة من عندي, ولا انتو هتطلعو من هنا تتكلمو عليها, انا بقول حاجة شفتها وسمعتها.
منى: وهي بقي بتصاحب من ورا احمد.
ميرنا: لأ يا ظريفة , بتقوله, لازم قبل ما تصاحب واحد تعرف احمد عليه, انتي هتستهبلي انتي كمان, طبعا من وراه.
منى: بس دا لو عرف ممكن يموتها.
سارة: ليه؟, انتي فاكراه اخوكي؟؟.
ميرنا: انتي هتقوليله؟.
منى: لأ طبعا وانا مالي.
سارة:بس احنا معندناش درس النهاردة, قولتيلها ليه ان احنا عندنا؟.
منى: انا مش عايزة اخرج معاها اصلا.
ميرنا: يعني البت دي وكريم مقرطسين ايمو, ماتقوليله كده نشوف هيعمل ايه؟, وراجل ولا لأ.
منى: وبعدين يا ميرنا.
ميرنا: خلاص يا ستي انتي حرة.
سارة: ولا انتي خايفة يكون عارف.
منى: ايه الكلام الي بتقولوه دا؟, طبعا مش عارف.
سارة: واشمعني هو صحيح, ماهو زي ما بيعمل في بنات الناس بيحصل فيه.
منى: قصدك ايه؟.
سارة: قصدي ان ربنا ما يسيبش حق حد, وزي ما بيضرب الناس في ضهرها بينضرب هو في ضهره دلوقتي.
منى:خلاص بقي يا سارة.
سارة: انتي دايما تزعلى مني ,عشان بقولك الحقيقة.
ميرنا: خلاص يا ساسو لمي الدور.
سارة: ماشي خلاص هلمه, بس ابقي قولي سارة قالت.
م*مشقادرة اقولك ان كلامك صح يا سارة, بس انتي عندك حق

Admin
Admin

المساهمات : 204
تاريخ التسجيل : 27/07/2009

https://radio.roo7.biz

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى