اخر البنات المحترمات 88
صفحة 1 من اصل 1
اخر البنات المحترمات 88
الحلقه
83
83
اخذت
منى تزرع غرفتها ذهابا وايابا, وعقلها لا يهدأ, كيف ستقول له, ماذا عساها
تقول, هل تخبره مباشرة؟, ام تمهد له؟, هل سيثور؟, ام سيتقبل الامر؟, شعرت
بالحزن والتوتر والترقب يقتلاناها, انه قادم بعد قليل,وقد اقلقها صوته في
التليفون, ما الذي سيحدث يا رب؟.
دخل وائل البيت عابس الوجة, القي عليها تحية مقتضبة , وسلم على اخيها
وامها , وجلسوا يتبادلون الاحاديث ومنى عاجزة تماما عن الكلام , وتشعر
بغصة بين الحين والاخر, وكأنها مقبلة على امر عسير, وكانت تسترق النظر الي
وجه وائل كل دقيقتين, كيف عساها تخبره وهو في حالة غير مشرقة هكذا؟.
بعد ذهاب اخاها وامها, اعتدلت منى, ولملمت شجاعتها ,واستعانت بالله.
منى: وائل,... مالك ؟, مزاجك وحش كده ليه؟.
وائل: مفيش يا منى ,كنتي عايزة ايه؟, موضوع ايه الي عايزاني عشانه؟.
منى:لا بجد قولي ,انت متضايق في الشغل؟.
وائل: لا , وقولي يلا موضوعك ,عشان انا برضه عندي موضوع اكلمك فيه.
منى: منا مش هعرف اكلمك ,وانت مزاجك وحش كده.
نظر اليها وائل في تماسك , ثم اخذ نفسا عميقا , وعاد ينظر اليها وقال بصوت هاديء.
وائل: ايوة يا منى, ايه الموضوع؟.
م*اقولك ايه بقي وانت مزاجك زفت كده؟
منى: انا كنت عايزة اقلك على حاجة من اول
ماتقدمتلي ,بس سبحان الله معرفش ايه الي كان مخوفني كده, انت كنت قلتلي في
الاول اهم حاجة عندك الصراحة.
وائل:.............
منى: فانا عايزة اكون صريحة معاك,انا صحيح
اترددت كتير اوي قبل ما اقلك , بس بصراحة انا هقلك والي يحصل يحصل, عشان
الصدق منجي زي ما بيقولو.
وائل:..............
م*بسم الله الرحمن الرحيم
منى: انا عارفة ان دي كانت اهم حاجة عندك
وقت ماتقدمتلي, وانا كنت عارفة كده وبرضه خبيت, بس انا هريح ضميري واقلك
عشان نبقي على صفحة بيضة زي مانت بتقول,ولو ربنا كاتبلنا نصيب في بعض يبقي
نكمل واحنا مفيش بينا اسرار
ثم اخذت نفسا عميقا ,وقالت.
م*يااااااارب
منى:...........وائل,......انت مش اول واحد في حياتي.
اعتدل وائل في مقعده ورفع حاجبه الايسر,في تعبير غريب, يجمع بين الاندهاش والتأني, فانتظرت منى قليلا ان ينطق ,فلم يتحدث.
منى: وائل,...انت معايا.
وائل: كملي.
منى: والله انا كنت خايفة اقلك في الاول
,بس ......,المهم,... انا كان السنة الي فاتت فيه واحد , معجب بيا وكده
وانا مكنتش بتعامل معاه غير اننا اصحاب, والله ماكنت بتعامل معاه غير كده
الاول, بس هو جت عليه فترة, قالي انا بحبك, وانا مكنتش بعاملك كأنك صاحبتي
,وبدأ يتصل كتير, ويزن عليا, لغاية.......,لغاية ماوافقت,......لغاية ما
وافقت يعني ...اني اكون معاه.
وائل:...........
منى: بس باحترام والله وفي حدود الكلية,
انا ,........انا مع كل الي عملته ده بس والله ,انا ماتعديت حدودي معاه في
حاجة, وكنت فاكرة وقتها اني ممكن اكون بحبه, بس دلوقتي الموضوع دا انتهي,
خلاص, واتأكدت ان انا مبحبوش, بدليل اني وافقت اتخطبلك اهه, وعديت الموضوع
ده, وانا بس كان لازم اقلك, واحنا لسه على البر,عشان لو عايز تنهي الي
بينا ده, يبقي من بدري, وانا بعفيك من أي التزام.
وائل: ..........
منى تزرع غرفتها ذهابا وايابا, وعقلها لا يهدأ, كيف ستقول له, ماذا عساها
تقول, هل تخبره مباشرة؟, ام تمهد له؟, هل سيثور؟, ام سيتقبل الامر؟, شعرت
بالحزن والتوتر والترقب يقتلاناها, انه قادم بعد قليل,وقد اقلقها صوته في
التليفون, ما الذي سيحدث يا رب؟.
دخل وائل البيت عابس الوجة, القي عليها تحية مقتضبة , وسلم على اخيها
وامها , وجلسوا يتبادلون الاحاديث ومنى عاجزة تماما عن الكلام , وتشعر
بغصة بين الحين والاخر, وكأنها مقبلة على امر عسير, وكانت تسترق النظر الي
وجه وائل كل دقيقتين, كيف عساها تخبره وهو في حالة غير مشرقة هكذا؟.
بعد ذهاب اخاها وامها, اعتدلت منى, ولملمت شجاعتها ,واستعانت بالله.
منى: وائل,... مالك ؟, مزاجك وحش كده ليه؟.
وائل: مفيش يا منى ,كنتي عايزة ايه؟, موضوع ايه الي عايزاني عشانه؟.
منى:لا بجد قولي ,انت متضايق في الشغل؟.
وائل: لا , وقولي يلا موضوعك ,عشان انا برضه عندي موضوع اكلمك فيه.
منى: منا مش هعرف اكلمك ,وانت مزاجك وحش كده.
نظر اليها وائل في تماسك , ثم اخذ نفسا عميقا , وعاد ينظر اليها وقال بصوت هاديء.
وائل: ايوة يا منى, ايه الموضوع؟.
م*اقولك ايه بقي وانت مزاجك زفت كده؟
منى: انا كنت عايزة اقلك على حاجة من اول
ماتقدمتلي ,بس سبحان الله معرفش ايه الي كان مخوفني كده, انت كنت قلتلي في
الاول اهم حاجة عندك الصراحة.
وائل:.............
منى: فانا عايزة اكون صريحة معاك,انا صحيح
اترددت كتير اوي قبل ما اقلك , بس بصراحة انا هقلك والي يحصل يحصل, عشان
الصدق منجي زي ما بيقولو.
وائل:..............
م*بسم الله الرحمن الرحيم
منى: انا عارفة ان دي كانت اهم حاجة عندك
وقت ماتقدمتلي, وانا كنت عارفة كده وبرضه خبيت, بس انا هريح ضميري واقلك
عشان نبقي على صفحة بيضة زي مانت بتقول,ولو ربنا كاتبلنا نصيب في بعض يبقي
نكمل واحنا مفيش بينا اسرار
ثم اخذت نفسا عميقا ,وقالت.
م*يااااااارب
منى:...........وائل,......انت مش اول واحد في حياتي.
اعتدل وائل في مقعده ورفع حاجبه الايسر,في تعبير غريب, يجمع بين الاندهاش والتأني, فانتظرت منى قليلا ان ينطق ,فلم يتحدث.
منى: وائل,...انت معايا.
وائل: كملي.
منى: والله انا كنت خايفة اقلك في الاول
,بس ......,المهم,... انا كان السنة الي فاتت فيه واحد , معجب بيا وكده
وانا مكنتش بتعامل معاه غير اننا اصحاب, والله ماكنت بتعامل معاه غير كده
الاول, بس هو جت عليه فترة, قالي انا بحبك, وانا مكنتش بعاملك كأنك صاحبتي
,وبدأ يتصل كتير, ويزن عليا, لغاية.......,لغاية ماوافقت,......لغاية ما
وافقت يعني ...اني اكون معاه.
وائل:...........
منى: بس باحترام والله وفي حدود الكلية,
انا ,........انا مع كل الي عملته ده بس والله ,انا ماتعديت حدودي معاه في
حاجة, وكنت فاكرة وقتها اني ممكن اكون بحبه, بس دلوقتي الموضوع دا انتهي,
خلاص, واتأكدت ان انا مبحبوش, بدليل اني وافقت اتخطبلك اهه, وعديت الموضوع
ده, وانا بس كان لازم اقلك, واحنا لسه على البر,عشان لو عايز تنهي الي
بينا ده, يبقي من بدري, وانا بعفيك من أي التزام.
وائل: ..........
مواضيع مماثلة
» اخر البنات المحترمات 91
» اخر البنات المحترمات 97
» اخر البنات المحترمات 84
» اخر البنات المحترمات 92
» اخر البنات المحترمات 98
» اخر البنات المحترمات 97
» اخر البنات المحترمات 84
» اخر البنات المحترمات 92
» اخر البنات المحترمات 98
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى