منتدي ليالي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اخر البنات المحترمات 90

اذهب الى الأسفل

اخر البنات المحترمات 90 Empty اخر البنات المحترمات 90

مُساهمة  Admin السبت أغسطس 01, 2009 3:34 pm

الحلقه
85



زرعت منى غرفتها
ذهابا وايابا للمرة الالف في هذا اليوم, لقد مر اسبوعان من نار عليها,
اسبوعان وليس اسبوعا واحدا, وهي على هذه الحالة, ولم تعرف بعد قرار وائل,
ومنعها خوفها من سؤاله, ولم تتصل , ولم يتصل هو ايضا, وشعرت بالامل
يتلاشى, وشعرت ان هذه الفترة, ماهي الا تهيئة منه لتركها, وشعرت بالاحباط
والحزن, وان كان رافقها الامل في باديء الامر ,الا انه لم يلبث ان فارقها
بطول المدة, وشعرت بقرب النهاية , وشعرت بقلبها ينفطر.

مؤمن: ايه يا موني؟, هو وائل مش هيجي النهاردة برضه زي الاسبوع الي فات؟, ولا ايه؟.
منى: لسه معرفش يا مؤمن.
دخل كله الغرفة بعد ان كان معلقا رأسه من الباب, وقال.
مؤمن: هو فيه حاجة يا موني ؟, انتو متخانقين؟.
منى: لا مفيش حاجة.
مؤمن: يعني هيجي النهاردة؟.
قالت بعصبية.
منى: ماقلتلك معرفش.
مؤمن: ايه يا منى ؟, هو انا واحدة صاحبتك؟, بتزعقيلي؟.
منى: مبزعقلكش ولا حاجة, معلش انا اسفة.
مؤمن: انا بسأل عشان اعرف, لو مش جاي انزل باليل.
منى: انزل يا مؤمن.
مؤمن: يعني مش جاي؟.
ردت بعصبية مرة اخرى.
منى: ولو جه؟, هو لازم تعد في وسطنا يعني, ما ماما موجودة , ومعتز كمان.
مؤمن: لاااا, دانتي مش طبيعية خالص, انا غلطان اني سألتك اصلا.
وخرج في غضب من غرفتها, بينما تهاوت هي على طرف
سريرها, انها حقا لا تعرف, واني لها تعرف؟, وكيف عساها تخبر احدا في
البيت, لقد شعروا بالقلق حين لم يحضر وائل في موعده الاسبوعي الاسبوع
الماضي, وهاهو الامر يتكرر ,وهي ليست لديها اجابة لتساؤلهم الدائم , ولا
حتى لديها من الامر ما يريحها ويطمئنها.

******************
فتحت منى الباب وهي ترتجف في داخلها, لم تصدق نفسها
حين اتصل بها يخبرها بقدومه, ولازالت تشعر بالخوف منذ ان كلمها, لقد حانت
اللحظة, واقترب الامر من نهايته, ستعلم قراره , وسينتهي كل شيء.
دخل وائل بهدوء, وعلى شفتيه شبه ابتسامة, وبحث بعينيه عن مؤمن.

منى: مؤمن مش هنا, نزل من شوية, مكانش متأكد انت جاي ولا لأ.
جلس دون ان يتحدث,وجلست وهي تشعر بالقلق.
منى:.................
وائل: ازيك يا منى؟.
منى: الحمد لله.
وائل: ....وحشتيني.
شعرت بقلبها يخفق, مالذي يقصده؟.
منى: .....وانت كمان!!!.
وائل: كنتي فاكرة اني مش هاجي؟.
منى: معرفش , مكنتش متأكدة.
وائل: عاملة ايه؟.
م*منا قلت كويسة
منى: انت رأيك ايه؟.
وائل: قلقانة؟.
منى: انت قلت هتصلي استخارة, اكيد ربنا هيهديك للصح ,فمش من حقي اقلق.
م* طبعا بموت من القلق
وائل: تفتكري قررت ايه؟.
منى:.................
م*اخلص ,انا دمي نشف
منى: كل شيء قسمة ونصيب؟؟؟؟.
وائل: اكييد.
م*اوباااااااااا
وشعرت بالدم يهرب من عروقها.
منى:...........
وائل: عشان كل شيء طبعا قسمة ونصيب, والحاات دي بإيد ربنا, ...عشان كده انا اخترت اكمل.
منى: تكمل؟؟؟,.....معايا؟؟؟.
وائل: امال هكمل مع مين؟.
منى:.............
وائل: ايه؟, انتي كنتي فقدتي الامل فيا خلاص؟.
منى: معرفش.
وائل: بصراحة انا في الاول كنت محتار جدا ,
لاني كنت قبل ما تحكيلي مقرر نهاية بجد, بس بعد كده, بدأت اهدا, وفكرت ان
صراحتك تستاهل مني اني اسامحك, وبعدين المفروض أقدر انك كنتي صغيرة
وغلطتي, وصراحتك خلتني اتأكد انك عايزة تبدأي بداية جديدة, وعمرك ما هتبصي
على القديم, انا عندي حق ولا...؟؟؟.
منى: ايوة, ايوة, طبعا, قديم ايه وزفت ايه.
وائل: وانا في المقابل عمري ما هعاتبك, ولا
همسكلك الي حصل, طول مانتي امينة معايا, ومخلصة, لاني وافقت اني اكمل
معاكي بالرغم من الي حصل, وانا بإذن الله هكون امين عليكي, مادام قبلت
اننا نكون سوا, منا مش هاخدك ابهدلك معايا واعايرك, مادام اعترفتيلي وانا
رضيت , يبقي كأن محصلش.
شعرت منى بعواطف جياشة تجتاحها, ودمعت عيناها قليلا,
وهي تبتسم, انها تسمع منه كلام, غير الذي توقعته , بل وافضل مما كانت
تتوقعه لو وافق العودة اليها, لقد قال ما ارادت ان تسمعه بالظبط ,دون ان
تطلبه هي منه
.

Admin
Admin

المساهمات : 204
تاريخ التسجيل : 27/07/2009

https://radio.roo7.biz

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى