منتدي ليالي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اخر البنات المحترمات 100

اذهب الى الأسفل

اخر البنات المحترمات 100 Empty اخر البنات المحترمات 100

مُساهمة  Admin السبت أغسطس 01, 2009 4:59 pm

الحلقه
95



قال مؤمن لمنى بغضب.
مؤمن: انا كنت عارف انك هتضيعيه, كنت متأكد.
نظرت اليه منى من بين دموعها, وقالت.
منى: بالله عليك تسيبني في حالي يا مؤمن, انا مش ناقصة.
مؤمن: اصل ايه الي يخليكو تسيبو بعض في عز امتحاناتك, انا اعرف ان وائل عاقل , اكيد انتي عملتي مصيبة مخلتوش قادر يستنى حتى.
حاولت منى مسح شلالات الدموع التي انسابت على وجهها دون جدوى.
منى: منا قلتلك انا الي مش عايزاه, انا الي سايباه.
مؤمن: وانا بقى متأكد ان هو الي سايبك.
منى: انت مع الغريب عليا؟, المفروض انا اختك يا مؤمن.
مؤمن: ماهو عشان انتي اختي, عارف ان انتي السبب, مانتي لو تنطقي بس تقوليلي عملتي ايه؟.
هتفت به منى في سخط وهي تبكي.
منى: ماتروح تسأله.
مؤمن: منا الي هيجنني انه قالي ان انتي الي
مش عايزاه وان هو غلط في حقك, والحاجات دي بتحصل في الافلام بس, لان في
الحالات دي حتى لو كان الواحد غلطان, مبيقلش انه غلطان.
منى: وانا اشعرفني, هو مش صاحبك, وانت بتصدقه, بتصدق كل الناس ماعدا اختك.
مؤمن: ولما انتي الي سايباه, مالك هتموتي
نفسك بقالك اسبوعين ليه, لابتاكلي ولا بتنامي ومبتبطليش عياط, انا عايز
اعرف ايه الي حصل بالظبط يا منى.
صرخت منى.
منى: يوووووه, انت مبترحمنيش ليه؟, انتو مبتسيبونيش في حالي ليه؟, اخرج برة يا مؤمن انا مش عايزة اشوف حد.
وانفجرت في بكاء عنيف, ارتج له جسدها كله, بينما اقبل
معتز وامها على صوت الصراخ, فرأت الام منى على هذه الحالة بينما مؤمن
متسمر امام الباب مندهش من رد فعل منى,فركضت عليها تهدئها, ومعتز يسأله.

معتز: فيه ايه يا مؤمن؟.
قال مؤمن مذهولا.
مؤمن: معرفش, كنا بنتكلم و لقيتها بتصرخ بالشكل دا, انا عمري ما شفتها بتعمل كده.
صاحت بهما الام.
الام: روح يا مؤمن هات كباية مية لاختك بسرعة,....اتحرك انت لسه واقف.
افاق مؤمن من ذهوله وذهب بالفعل ليحضر الماء, بينما حمل معتز منى وارقدها على سريرها في رفق.
م*يارب اموت, انا مبقتش عايزة اعيش خلاص
*****************
سارة: طب والله العظيم ما بتحكيلي حاجة ابدا, انا بقالي كتير معرفش حاجة عن اختك, مش مصدقني ليه؟.
مؤمن: ازاي يعني , اكيد عرفتك سبب المشكلة.
سارة: لا, وحتى ميرنا مش راضية تقولي , منى شكلها محلفاها ما تقول.
مؤمن: منا مش فاهم يعني ايه مش متفاهمين دي
الي وائل قالهالي, ومنى كل ما حد يكلمها تتعصب وتعيا, مبقاش حد بيكلمها
خلاص, عدينا امتحاناتها بالعافية , وبيعاملوها في البيت كأنها طفلة,
خايفين يحصلها حاجة.
سارة: مانت اخر مرة ضغطت عليها جامد يا
مؤمن, بالراحة عليها شوية, يعني لما تتعصب عليها هترجع الي حصل يعني, هو
واضح خلاص ان الموضوع مفيهوش رجوع, مش عدا خلاص, وهي ماشية من غير دبلة
بقالها تلات اسابيع خلاص يعني, هنعمل ايه بقى, نصيب ربنا كدة.
مؤمن: انا بس عايز افهم ايه الي حصل, انا متأكد ان وائل مخبي حاجة, الولد بيحبها انا شايف بعيني ,انا مش اهبل.
سارة: خلاص بقى يا مؤمن, الي ربنا عايزه
الي بيحصل, بطل انت حرق في اعصابك واهدا عشان منى كمان تهدا, ربنا يكون في
عونها اصلا على الي هي فيه, هو بالساهل كدا يعني انها تفسخ خطوبتها,
متبقاش انت والي حصل عليها يامؤمن.
****************
القت منى بهاتفها بعيدا عنها في سخط, للمرة الالف تمنع
نفسها من الاتصال بوائل, وفردت اصابعها تتحسس مكان الدبلة في حزن, وشعرت
بالغضب منه .

م* يعني خلاص يا وائل كدة اهون عليك؟ , شهر ومفيش كلمة حتى, امال كنت بتحبني ازاي؟
وشعرت بألم في قلبها, وبدأت تبكي, ثم هدأت قليلا, وسمعت طرق على باب حجرتها.
منى: مش عايزة اكل يا ماما.
سمعت صوت سارة.
سارة: دي انا يا منى, افتحي الباب.
مسحت منى عينيها في سرعة , وهي تقوم لتفتح الباب, عانقتها سارة ودخلت في هدوء, فأغلقت منى الباب خلفها في احكام.
سارة: انتي على طول كدة قافلة على نفسك ولا ايه؟, ماتفتحي يابنتي الباب والشبابيك, خلي نور ربنا يدخل.
منى: مش عايزة.
قامت سارة تفتح نوافذ غرفة منى نفسها, وهي تقول.
سارة: يعني عاجبك الكآبة الي انتي فيها دي مثلا؟, دانتي بقيتي شبة الميتين, عموما انا اتفقت مع ميرنا وهتيجي ناخدك وننزل.
تذمرت منى في غضب.
منى: يووووة, وهو انا قلتلك انا عايزة انزل, انا مش طايقة نفسي, ومش عايزة اروح في حتة.
سارة: مانتي لازم تخرجي من الجو الي انتي
معيشة نفسك فيه دا, يا حبيبتي من حقك تحزني, بس الدنيا مبتقفش, دانتي من
اول الاجازة منزلتيش من البيت, اهلك قلقانين عليكي, واحنا كمان قلقانين
عليكي, هتكوني يعني اول واحدة سابت خطيبها, ماخلاص ,بتعدي وكله بيعيش.
منى: وانتي بقى مؤمن الي باعتك عشان يعرف الي حصل ؟, ولا ايه بالظبط؟.
سارة: لا حول ولا قوة الا بالله, انا مش
هاخد على كلامك عشان الي انتي فيه دا, ودلوقتي قومي اغسلي وشك, وصلي العصر
شكلك لسه مصليتهوش, ويلا شوفي هتلبسي ايه , وانا هخلي ميرنا تيجي من
دلوقتي.
قامت منى متثاقلة.
منى: انا هقوم اصلي العصر بس, ومش هخرج, متكلميش ميرنا ولا حد.

Admin
Admin

المساهمات : 204
تاريخ التسجيل : 27/07/2009

https://radio.roo7.biz

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى