منتدي ليالي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اخر البنات المحترمات 106

اذهب الى الأسفل

اخر البنات المحترمات 106 Empty اخر البنات المحترمات 106

مُساهمة  Admin السبت أغسطس 01, 2009 5:26 pm

الحلقه
100



قال احمد لمنى وهو جالس بجانبها في "الكافيه".
احمد: هتفضلي مبوزة كده كتير؟, احنا خارجين عشان نتبسط ولا عشان نقرف نفسنا؟.
قالت منى بحدة.
منى: والله بقى مش انا الي غاوية نكد.
احمد: ولما انتي مش غاوية نكد, بتقولي شكل للبيع ليه؟, ايه؟, خير ؟, مالك؟؟.
منى: ولا شكل ولا حاجة, انا مبقتش حمل خناقات اصلا.
احمد: وانتي يعني مفكرتيش احنا بنتخانق كتير ليه؟, ماهو علشان دماغك الي زي الجزمة الي مبتسمعش الكلام دي.
نظرت اليه منى بدهشة, وقالت بغيظ.
منى: انا؟؟, انا مبسمعش الكلام؟, امال مين
الي بيسمع الكلام؟, دنا من يوم ما خطبتني وانا عاملة زي الخاتم في صباعك,
لا يوم كدبت عليك,ولا يوم خرجت من غير اذنك, وكلامك بيمشي عليا زي ما
بيتقال؟, مبسمعش الكلام في ايه بقى؟.
احمد: انتي؟؟,دانتي على طول بتعندي معايا
وحاطة راسك براسي, مفيش حاجة اقلهالك تعمليها الا لما تحسسيني ان انا بقلك
ارمي نفسك في البحر, كأن مش الطبيعي ان اطلب منك الطلبات دي, وعلى طول
تكشري , وتبوزي زي مانتي عاملة دلوقتي, لما بقيت خلاص, مبشوفكيش بتضحكي
ابدا.
منى: وانت بقى مش شايف انك بتطلب مني اي
حاجة اوفر مثلا؟, كأن انا مجنونة, ببوز على الفاضي على طول, المفروض تبقى
قارفني ومطلع روحي واضحك في وشك كمان؟.
احمد: انتي المفروض تتعلمي حاجة زي كده,
لان الزوجة الذكية, هي الي تعرف تمتص غضب الراجل, وتتعلمي تضحكي, متضحكيش
ليه يعني, وبعدين انا مبطلبش منك حاجة غير العادي, واسألي اي حد, انا ليا
حقوق عليكي, ولازم تنفذيها من غير عند, الطبيعي ان الراجل الي كلمته تمشي
ولا الست.
منى: وانا اسأل ليه؟, انا اسأل نفسي, لما
ابقى بعملك كل الي انت عايزه وفي الاخر اطلع مجنونة و بعند وحاطة راسي
براسك,.... حرام عليك يا اخي, انت ايه؟, مبتحسش؟, واحدة زيي المفروض تكون
واثق فيها ثقة عمياء, دانت اول واحد عرفته في حياتي, واول غلطة ليا كانت
معاك, والوحيد الي حاربت الدنيا عشانه, وخسرت الناس كلها عشان ابقى معاه,
دنا حتى لما اتخطبت كنت انت السبب في اني اسيب خطيبي, عشان انا كنت لسه
عايزاك وبحبك, وانت ايه؟, مفيش, مبتقدرش حاجة ابدا, وفي الاخر بطلع مقصرة
ونكدية, انا بجد بجد, بقيت مش عارفة ارضيك ازاي.
احمد: , مانتي بتعمليلي الحاجة يا منى
وتفضلي تفكريني بيها على طول, كأنك بتزليني او انا مستهلش منك انك تعمليلي
حاجة,وبعدين هو لما تسمعي كلامي ابقى مش واثق فيكي؟, انا كده بحميكي يا
هبلة ,وبعدين انا مبعملش حاجة غريبة يعني.
قالت باستسلام يائس, والدموع تتسلل لعينيها.
منى: انت عارف يا احمد, انت فعلا الكلام
معاك معادش بيجيب نتيجة, فانا مش هتكلم, انا هعمل الي عليا وبس, وهستني في
يوم من الايام تعرف قيمتي.
نظر احمد اليها قليلا, وفكر ان يرد, ثم تراجع, وصمت, وبعد قليل قال بصوت هاديء.
احمد: منى, انتي عندك شك اني بحبك جدا؟.
نظرت اليه بعينين دامعتين.
منى: انا مبقتش عارفة احنا ليه بقينا كده, مع اني انا بحبك وانت بتحبني.
احمد: واضح ان الحب لوحده مش كفاية.
منى: طب وايه الحل؟.
احمد:................
منى: يمكن احنا محتاجين نتفاهم اكتر من كده,محتاجين نعدي لبعض.
احمد: الكلام دا تقوليه لنفسك يا منى, انتي الي مبقتيش قادرة تعديلي خلاص, صبرك عليا خلص باين.
منى: انا بحبك يا احمد, ومبقتش عارفة اعامل ايه في الي احنا فيه دا, ازاي نكون بنحب بعض, ومش قادرين نستحمل بالشكل دا.
احمد: انتي شايفة الحل ايه؟.
منى: معرفش.
احمد: نبعد عن بعض فترة نريح بعض.
منى: لا يا احمد دا مش حل, دا صحيح هيرجعنا
لبعض كويسين بس دا مش هيدوم الا فترة قليلة, لان هنبقى واحشين بعض, وبعد
ما تعدي الفترة دي هنرجع زي ما كنا لان احنا ماحليناش المشكلة ,احنا بعدنا
بس.
احمد: طيب انتي شايفة ايه؟.
صمتت منى ثم قالت.
منى: انا شايفة ان خلاص, مفيش حل الا اننا نتغير,انا وانت نتغير, نحاول ننجح بعلاقتنا دي بقى.
احمد: بس انا مضمنش اني اتغير يا منى.
منى: ولا انا, بس على الاقل اوعدك اني
احاول,وانت كمان لازم تحاول, لو لسه بتحبني زي ما بتقول لازم تحاول يا
احمد, يا احمد احنا بقينا بنتخانق مرتين في اليوم على الاقل, دي مش هتبقى
عيشة دي.
احمد: ماهو السبب...
وضعت اصابعها على فمه تسكته.
منى: مفيش حاجة السبب, احنا مش عايزين
نتكلم في الي فات, احنا عايزين نعدي مشكلتنا دي, ونغير من نفسنا عشان نكون
احسن,, وانا ليك عليا اكون واحدة تانية, واحاول اكون البنت الي انت
عايزها, وانت كمان, مش عايزاك تتغير كتير, بس عايزاك تتعلم تقدر الي
بيتعمل عشانك.
انزل احمد اصابعها من على فمه, وامسك يدها بيده في رفق.
احمد: ماشي يا منى, انا موافق, وانا كمان عايز نبطل خناق, وهقدرك وهحبك زي زمان واكتر.
ابتسمت منى.
منى: وانا مش عايزة منك اكتر من كدة, انا بحبك يا احمد ومش عايزة نبعد عن بعض لا بالمسافة ولا بالمشاعر.
رفع كفها الي شفتيه في رقة وهو يقول.
احمد: ان شاء الله عمرنا ماهنبعد عن بعض.

Admin
Admin

المساهمات : 204
تاريخ التسجيل : 27/07/2009

https://radio.roo7.biz

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى