اخر البنات المحترمات58
صفحة 1 من اصل 1
اخر البنات المحترمات58
الحلقه 58 رشا: بقلك ايه؟,مش كل شوية تقولي روحي كلميها, واخرجي معاها, انا عملت الي عليا , رحت قولتلها تيجي معانا, وقالتلي عندي درس, خلاص بقي. احمد: وفيها ايه يعني؟, انا عايزكو تبقو اصحاب. رشا: وانا والله عزمتها, لو كانت عايزة تخرج كانت اتصلت. احمد: طيب, ابقي صاحبيها على اصحابك, واقعدي معاها في الكلية,كده يعني, حسسيني انك اختى. رشا:يا بني البت خنيقة وما بتمشيش الا مع اصحابها ,اعملها ايه انا بقي؟؟. احمد: اهو انا عايزاكي تبعديها عن اصحابها دول, خديها منهم, مش عايز اشوفها معاهم تاني, عايز كل ما ابص الاقيها معاكي انتي. رشا: حاضر يا سيدي, أي خدمة تانية؟. احمد: لا خلاص. ****************** منى: احمد؟؟,ايه الي جابك هنا؟. احمد: الكل بينزل وانتي بتتأخري ليه عند وائل؟. منى: ولا بتأخرولا حاجة, انا بس كنت بسأله على شوية حاجات. م*كان زانقني فوق بيتكلم في مواضيع هايفة, مش عارفة ماله اليومين دول احمد: لأ, ابقي اسألي في الحصة, مش بعد ما الناس تنزل , تفضلي قاعدة عنده لوحدك. منى: احمد, احترم نفسك, انت كلامك دا يزعل. احمد: وانا مش قصدي ازعلك, بس انتي ياريت متعمليش الحاجات الي بتزعلني. منى: انا معملتش حاجة اصلا. احمد: انتي مشكلتك بتأمني للناس اوي, الواد دا مش عشان بقي معيد خلاص يبقي حاجة يعني, دا واد سيس اصلا ,هو بس مصدق نفسه اليومين دول. منى: مممم, احمد, انت بتغلط فيه ليه؟,هو لا عملي حاجة ولا عملك حاجة,ومش كل شوية لو سمحت تطلعلي بشغلانة. احمد: ماشي انا هسكت المرة دي, بس اقسم بالله ,لو طلع الواد دا عايز منك حاجة , لكون مطلع روح امه, عشان انا مبطيقوش اصلا. منى: احمد, احترم نفسك, ومتشتمش قدامي,.. فيه ايه؟, قلتلك مفيش حاجة يبقي مفيش, متقعدش تشتم وتغلط بقي . زفر احمد وهو ينظر اليها في صبر. احمد: ماشي يا مني, بس ماتخلنيش اشبك مع الواد في يوم من الايام,عشان مش هيحصل طيب, انا بقلك اهه. منى: خلاص خلصنا. **************** رشا: بس انتي مالكيش اصحاب كتير في الكلية. منى: لا ازاي ,دانا ليا اصحاب كتير. رشا: بس مابشوفكيش الا مع ميرنا والبنت التانية دي. منى: سارة. رشا: ايوة سارة, مع ان دفعتكو مليانة شباب زي العسل. منى: يا سلام؟. رشا: اه والله , عارفة الواد عبد الحميد , واد جامد جدا , وابن ناس موووت, هو كان مدرسة أي جي صح؟. منى: معرفش, ماتكلمتش معاه قبل كده. رشا: بس اكيد سمعتي عنه, دا واد انترناشيونال في الجامعة. منى: ماليش فيه يعني. رشا: الواد دا انا مش هسيبه الا لما اصاحبه. نظرت لها منى في استغراب, فالفتاة قالت الكلمة ببساطة, ولم تنتبه حتى لتأثيرها على منى ,فابتلعت منى الكلام دون ان تعقب. رشا: هو احمد اول واحد في حياتك؟. شعرت مني بالذعر من ماهية السؤال, .....ماهذا السؤال؟. منى: ايوة طبعا. رشا: ازاي يعني؟, انتي اول واحد تعرفيه كان في الجامعة هنا؟؟؟. منى: اه . رشا: دانا اول واحد عرفته كنت في اولي ثانوي, بس كان واد زي العسل,كان قمر كده وطويل, وكان بيجي بالعربية قدام المدرسة, اصل انا كنت في مدرسة بنات فقط, حاجة تقرف , احمد كان في مدرسة مشتركة, وبابا مرضيش يدخلني معاه في المدرسة ,قال لأ , البنت تدخل مدرسة بنات, ما علينا, كان الواد دا بقي المدرسة كلها هتموت عليه, بس هو كان معجب بيا انا, وانا بقي كنت هبلة اياميها, مكنتش فاهمة, كان يبعتلي مع اصحابي انه عايز يكلمني, وانا كنت خايفة من احمد ليعرف,بس قلت وايه يعني, انا هضيع القمر دا عشان احمد, وافقت بقي, بس كان غيور جدا, ومجنون , بيجيلي في كل حتة, ومش عايزني اكلم حد , وحاجة تقرف, بس انا مكنتش بحبه, كنت ماشية معاه بالعند في اصحابي, لغاية ما عرفت نادر بقي. استمعت منى لحوار رشا في ذهول, ان الفتاة تتحدث دون خجل عن حكاياتها السابقة مع الشبان, ومع من؟ , مع حبيبة اخيها, ولكن من الواضح ان منى هي المتأخرة في هذه الامور. منى: نادر مين؟. رشا: نادر دا بقي الي انا حبيته بجد, كان بياخد درس قبلي عند نفس المستر, هو كان اكبر مني بسنة, ومش حلو اوي يعني, وقصير, بس كان واد عسل, اقولك اتعرفت عليه ازاي, انا وقع في ايدي ورقة كان كاتبها لبنت معاه في المجموعة, وهي ما خدتهاش ونزلت, كان عليها نمرته كمان, المهم عرف ان البنت ماخدتش الورقة, وعرف ان انا الي خدتها, خد باله مني بقي, وبدأ يظبط معايا انا, انا كنت مصاحبة محمد بقي ساعتها. منى: محمد مين؟. رشا: ابو عربية, ومع ان محمد ماكانش يتعيب كان في كلية وواد جامد كدة, بس سبحان الله , لقتني بحب نادر, قلت اعمل ايه بقي في محمد, المهم سبته, وخلتني مع نادر , الي سيبني كل الناس وبقيت زي الخاتم في صباعه, بس , لغاية ما صاحبه الانتيم, كان بيحبني.... منى: كمان. رشا: اه , ماجد صاحبه كان بيحبني , وقالي انه بيحبني, قلتله مينفعش دانا بحب نادر وانت صاحبه وانسي وكده, قام جه في مرة, قالي ان نادر ماشي مع بنت جارته, هزأته وكدبته وبتاع, بس سألت انا وعرفت ان كلامه صح, المهم هزأت نادر, قعد يقولي والله العظيم هزار ومش هزار وانا بحبك انتي, وانا اسف, وهي الي رامية نفسها عليا, المهم سبته شوية, وكلمت بقي ماجد في الفترة دي عشان انتقم منه, بس هو معرفش, وكويس وقتها انه معرفش. منى: ممممم. رشا:رجع بقي نادر عايز يرجعلي تاني, قلتله ماشي, مانا بحبه بقي, معرفتش اسيب ماجد, وكلمت الاتنين بقي في نفس الوقت, بس قلت اخف مع ماجد شوية لغاية ماعرف اني رجعت لنادر, حاول يوقع شوية, وقالي انا مش هسيبك, واديلي فرصة تانية وبتاع, قلتله لأ انا بحب نادر , قال يقلب الدنيا علينا, وعرف نادر اني كنت ماشية معاه , قام نادر سابني بعد ما كان اتعدل معايا قوي , بس, دي حكاية نادر. منى: والله؟؟. رشا: بعدها بقي عرفت كذا واحد بس انا كنت لسه بحب نادر, ففرقعت المواضيع على طول, ما طولتش بقي, بقي تفاريح كده. منى: بجد. رشا: وشفت نادر قريب في المول, كان ماشي مع بنت كنت اعرفها , بس هي اصغر مني, كانت معاه في المدرسة, بس خلاص راح بقي وراحت ايامه. وشردت قليلا ثم قالت. رشا: بس كانت ايامه احلى ايام. شعرت مني بالدوار اكثر من الدهشة , ان الفتاة داهية, والاكثر من هذا طريقة كلامها عن الامر ببساطة, وكأنه شيء عادي, وكأنها لم تفعل شيئا غريبا. م*يخرب بيييييييتك, انتي شغالة من وانتي عندك كام سنة؟ عشان تعرفي ان انتي بس الي معقدة معقدة مين ,دي مجنونة, دي داخلة الكلية مكلمة نص دستة, هتعمل ايه هنا بقي؟ هتعمل الي انتي معملتيهوش,دانتي كان نص صبيان المدرسة هيموتو عليكي, وانتي عامله فيها ....... بس انا عمري ما كنت هصاحب ولد ابدا وايه الي جد جديد يعني؟,احمد مش احسن واحد عرفتيه, دا حتى وائل احسن منه, وشكله مش خنيق بس مفيش وجه مقارنة بيني وبينها, دي مدوباهم اتنين انتي في ايدك تدوبي الي انتي عايزاه, بس انتي الي مستهونة بنفسك بس احمد وضع مختلف, انا بحبه يا سلام, ومن امتي يعني؟, من ساعة ما بقي يخنق عليكي؟, ولا من ساعة ما بدأ يشك فيكي؟ احمد ما بيشكش فيا لأ بيشك فيا انا,...امال مين الي قارفك بموضوع وائل, وكل ما تنزلي تلاقيه موجود؟ ................. ومين الي كان هيفضحك مع اخوكي في خطوبة شيرين؟ ................ ومين جالك وكلمك من تحت البيت ,خلاكي تنزلي زي المسروعة؟ ............... دلوقتي احمد لسه حلو؟, دا كل دا وهو مش عارف ان وائل بيرسم عليكي, امال لو عرف هيعمل ايه؟ مانا مش هقوله وماتقوليلوش ليه؟حسسيه انك مطلوبة, عشان مايطمنش انك موجودة جمبه على طول بس كدا هيعملي مشاكل ولا مشاكل ولا حاجة ,الولد طول ماهو شايف البنت مطلوبة يبدأ يخاف يخسرها ,فيعمل أي حاجة تطلبها منه بجد؟ اسمعي كلامي وجربي اما نشوف |
مواضيع مماثلة
» اخر البنات المحترمات12
» اخر البنات المحترمات27
» اخر البنات المحترمات43
» اخر البنات المحترمات60
» اخر البنات المحترمات 90
» اخر البنات المحترمات27
» اخر البنات المحترمات43
» اخر البنات المحترمات60
» اخر البنات المحترمات 90
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى