اخر البنات المحترمات 86
صفحة 1 من اصل 1
اخر البنات المحترمات 86
الحلقه
81
81
تجمدت منى امام
جرأة احمد, وتجمدت اكثر للقاءه, ولم تستطع النطق وان ارادت, بينما تجهم
وجه وائل ما ان تعرف عليه, واختفت البسمة من وجهه, اما احمد فظل وجهه يحمل
تعبيرا غريبا ,يجمع بين الالم والغضب والبرود.
قال وائل بلهجة معادية.
وائل: احمد امام!!!, يااه , ايه الصدفة ال...جميلة اوي دي؟,ماشفتكش من زمان.
احمد: ودي حاجة كويسة ولا وحشة؟.
وائل: انت شايف ايه؟.
شعرت منى بالشرر يتطاير بينهما, واستبد بها القلق, تري
ماذا سيحدث؟, واخذت تدعو الا يفضحها احمد , او يتصرف بجنون كعادته, فالتفت
احمد اليها.
احمد: ازيك يا منى؟, عاملة ايه؟.
شعرت باطرافها تثلج ,وخافت من تهور احمد, بالكاد تمتمت .
منى: الحمد لله.
نقل وائل نظره بينهما في دهشة.
وائل: انتو تعرفو بعض؟.
رد احمد في سرعة,بينما ارتجفت منى في رعب.
احمد: اه طبعا ,...دنا حتى الي معرفكو على بعض.
ازداد شعورها بالذعر,لدي الخبث في صوته.
وائل: يا سلام؟, ازاي بقي؟.
نظر احمد الي عيني منى في تحد ,وقال.
احمد: انا الي قايلها عليك , عشان تاخد عندك درس, مش كده ولا ايه؟.
نظرت اليه منى في رجاء صامت,وهي تقول.
منى: ايوة كدة.
فقال وائل.
وائل: اه,يعني انت بقي السبب في معرفتي بخطيبتي, كويس, انت ورايا ورايا على طول بقي.
احمد: مكتوبلك انا ؟, صح؟.
شعرت منى بالعداء بينهما يزداد, وارادت الخروج من هذا الموقف المحرج والمخيف, فقالت في توتر.
منى: ماشي يا احمد, كويس اننا شفناك.
احمد: وهو انا كنت اقدر اشوفكو, وما اقولكوش مبروك.
وائل: الله يبارك فيك, عقبالك.
احمد: في حياتك ان شاء الله.
وائل: ماشي يا....ايمو, سلام.
احمد: سلام.
وابتعدت منى شبه راكضة , تحمد الله على خروجها من هذا
الموقف بدون خسائر,وبدون كوارث, بينما ظل وجه وائل متجهم ,فقالت بحذر بعد
ان ابتعدا.
منى: مالك؟.
وائل: مفيش يا حبيبتي.
منى: لأ بجد ,مالك؟.
وائل: الواد احمد دا, سبحان الله ,شوفي انا عمري ما كرهت حد , بس بتضايق بجد لما بشوفه او بتعامل معاه.
قالت منى بحذر.
منى: ليه كده؟.
م*سبحان الله , ولا هو
وائل: فاكرة لما قلتلك اني كنت بحب واحدة
,واول ما سبنا بعض كلمت واحد, اهو احمد دا هو الواحد الي كلمته, وكان واد
غلس, استغفر الله العظيم , بس هو فعلا كان كده, وكان بيلف حواليها من ايام
منا كنت معاها اصلا.
قالت منى بدون تفكير.
منى: احمد عمل كده؟.
وائل: وبعدين اصلا مكملش معاها كتير ,وكسر
قلبها وسابها كان بيكلمها عشان يغيظ صافي, الي هي صاحبته, كانت انتيمة
رانيا الي انا بحكيلك عليها, وعشان يحرق دمي وخلاص.
منى: احمد؟؟؟.
وائل: ايوة, ميغركيش شكله انه طيب, والله الولد دا خبيث جدا, وانا شفت منه كتير.
صمتت منى تفكر في الكلام الذي قاله وائل, اذا فعداء
احمد لوائل لم تكن هي السبب فيه, ولم يكن غيرة عليها مثلما ظنت, انما هو
عداء قديم, و"تار بايت", واحمد كان يخفي عليها الامر, لهذا غضب حين عرف
انه تقدم لخطبتها, انه يغار منه وليس عليها.
م*اااه , وانا الي كنت فاكراك بتحبني يا احمد , تقوم يطلع كل دا عشان انت
اصلا مبتطيقش وائل, عشان كده مكنتش عايزني اتخطبله, عشان كده حاولت
ترجعني, عشان كده كانت الدنيا كلها كوم ووائل كوم , يعني انت مبتحبنيش
اصلا, وانا الي صدقتك
وشعرت بالهم يخيم على قلبها وروحها, وصعد الحزن لوجهها في ثوان.
وائل: صحيح انتي تعرفيه منين؟, هو فعلا الي عرفك بيا؟.
افاقت منى من شرودها ,وقالت.
منى: اه , اصله صاحب شيرين قريبتي, شيرين
الي عنيها خضرا, شفتها انت في الخطوبة, كانت سألته على حد بيدي قانون, فهو
الي جابلي المواعيد وحجزلي.
وائل: غريبة, اكيد مش هو الي اتصل بيا, لان بصراحة لو كان هو, مكنتش هاخدك.
منى: يا سلام للدرجة دي؟.
وائل: مكدبش عليكي, بجد لو كان هو الي كلمني عليكي, مكنتش قبلت احجزلك, انا مبطيقش أي حاجة من ريحته.
م*يادي النيلة ,وقال كنتي بتقوليلي اقوله الحقيقة يا سارة, دا كان سابني من غير ما يفكر حتى
منى: يا ساتر.
وائل: اه والله.
ثم زفر واردف, بعد ان عادت الابتسامة لوجهه.
وائل: بس منقدرش ننكر دلوقتي ,ان هو السبب الي عرفنا على بعض, يعني رغم اني مبطيقوش, فهو مشكور انه عرفني على احلى بنوتة قابلتها.
ابتسمت منى في شرود, ردا على كلامه.
م*الله يسامحك يا احمد
ثم مال على اذنها قليلا وهو يقول.
وائل: واحلى بنوتة بحبها.
التفتت اليه تبتسم متصنعة الخجل, وعقلها يدور بغضب.
م*وهو دا وقت بحبك وزفت انت كمان
جرأة احمد, وتجمدت اكثر للقاءه, ولم تستطع النطق وان ارادت, بينما تجهم
وجه وائل ما ان تعرف عليه, واختفت البسمة من وجهه, اما احمد فظل وجهه يحمل
تعبيرا غريبا ,يجمع بين الالم والغضب والبرود.
قال وائل بلهجة معادية.
وائل: احمد امام!!!, يااه , ايه الصدفة ال...جميلة اوي دي؟,ماشفتكش من زمان.
احمد: ودي حاجة كويسة ولا وحشة؟.
وائل: انت شايف ايه؟.
شعرت منى بالشرر يتطاير بينهما, واستبد بها القلق, تري
ماذا سيحدث؟, واخذت تدعو الا يفضحها احمد , او يتصرف بجنون كعادته, فالتفت
احمد اليها.
احمد: ازيك يا منى؟, عاملة ايه؟.
شعرت باطرافها تثلج ,وخافت من تهور احمد, بالكاد تمتمت .
منى: الحمد لله.
نقل وائل نظره بينهما في دهشة.
وائل: انتو تعرفو بعض؟.
رد احمد في سرعة,بينما ارتجفت منى في رعب.
احمد: اه طبعا ,...دنا حتى الي معرفكو على بعض.
ازداد شعورها بالذعر,لدي الخبث في صوته.
وائل: يا سلام؟, ازاي بقي؟.
نظر احمد الي عيني منى في تحد ,وقال.
احمد: انا الي قايلها عليك , عشان تاخد عندك درس, مش كده ولا ايه؟.
نظرت اليه منى في رجاء صامت,وهي تقول.
منى: ايوة كدة.
فقال وائل.
وائل: اه,يعني انت بقي السبب في معرفتي بخطيبتي, كويس, انت ورايا ورايا على طول بقي.
احمد: مكتوبلك انا ؟, صح؟.
شعرت منى بالعداء بينهما يزداد, وارادت الخروج من هذا الموقف المحرج والمخيف, فقالت في توتر.
منى: ماشي يا احمد, كويس اننا شفناك.
احمد: وهو انا كنت اقدر اشوفكو, وما اقولكوش مبروك.
وائل: الله يبارك فيك, عقبالك.
احمد: في حياتك ان شاء الله.
وائل: ماشي يا....ايمو, سلام.
احمد: سلام.
وابتعدت منى شبه راكضة , تحمد الله على خروجها من هذا
الموقف بدون خسائر,وبدون كوارث, بينما ظل وجه وائل متجهم ,فقالت بحذر بعد
ان ابتعدا.
منى: مالك؟.
وائل: مفيش يا حبيبتي.
منى: لأ بجد ,مالك؟.
وائل: الواد احمد دا, سبحان الله ,شوفي انا عمري ما كرهت حد , بس بتضايق بجد لما بشوفه او بتعامل معاه.
قالت منى بحذر.
منى: ليه كده؟.
م*سبحان الله , ولا هو
وائل: فاكرة لما قلتلك اني كنت بحب واحدة
,واول ما سبنا بعض كلمت واحد, اهو احمد دا هو الواحد الي كلمته, وكان واد
غلس, استغفر الله العظيم , بس هو فعلا كان كده, وكان بيلف حواليها من ايام
منا كنت معاها اصلا.
قالت منى بدون تفكير.
منى: احمد عمل كده؟.
وائل: وبعدين اصلا مكملش معاها كتير ,وكسر
قلبها وسابها كان بيكلمها عشان يغيظ صافي, الي هي صاحبته, كانت انتيمة
رانيا الي انا بحكيلك عليها, وعشان يحرق دمي وخلاص.
منى: احمد؟؟؟.
وائل: ايوة, ميغركيش شكله انه طيب, والله الولد دا خبيث جدا, وانا شفت منه كتير.
صمتت منى تفكر في الكلام الذي قاله وائل, اذا فعداء
احمد لوائل لم تكن هي السبب فيه, ولم يكن غيرة عليها مثلما ظنت, انما هو
عداء قديم, و"تار بايت", واحمد كان يخفي عليها الامر, لهذا غضب حين عرف
انه تقدم لخطبتها, انه يغار منه وليس عليها.
م*اااه , وانا الي كنت فاكراك بتحبني يا احمد , تقوم يطلع كل دا عشان انت
اصلا مبتطيقش وائل, عشان كده مكنتش عايزني اتخطبله, عشان كده حاولت
ترجعني, عشان كده كانت الدنيا كلها كوم ووائل كوم , يعني انت مبتحبنيش
اصلا, وانا الي صدقتك
وشعرت بالهم يخيم على قلبها وروحها, وصعد الحزن لوجهها في ثوان.
وائل: صحيح انتي تعرفيه منين؟, هو فعلا الي عرفك بيا؟.
افاقت منى من شرودها ,وقالت.
منى: اه , اصله صاحب شيرين قريبتي, شيرين
الي عنيها خضرا, شفتها انت في الخطوبة, كانت سألته على حد بيدي قانون, فهو
الي جابلي المواعيد وحجزلي.
وائل: غريبة, اكيد مش هو الي اتصل بيا, لان بصراحة لو كان هو, مكنتش هاخدك.
منى: يا سلام للدرجة دي؟.
وائل: مكدبش عليكي, بجد لو كان هو الي كلمني عليكي, مكنتش قبلت احجزلك, انا مبطيقش أي حاجة من ريحته.
م*يادي النيلة ,وقال كنتي بتقوليلي اقوله الحقيقة يا سارة, دا كان سابني من غير ما يفكر حتى
منى: يا ساتر.
وائل: اه والله.
ثم زفر واردف, بعد ان عادت الابتسامة لوجهه.
وائل: بس منقدرش ننكر دلوقتي ,ان هو السبب الي عرفنا على بعض, يعني رغم اني مبطيقوش, فهو مشكور انه عرفني على احلى بنوتة قابلتها.
ابتسمت منى في شرود, ردا على كلامه.
م*الله يسامحك يا احمد
ثم مال على اذنها قليلا وهو يقول.
وائل: واحلى بنوتة بحبها.
التفتت اليه تبتسم متصنعة الخجل, وعقلها يدور بغضب.
م*وهو دا وقت بحبك وزفت انت كمان
مواضيع مماثلة
» اخر البنات المحترمات 90
» اخر البنات المحترمات 96
» اخر البنات المحترمات 104
» اخر البنات المحترمات 111
» اخر البنات المحترمات 91
» اخر البنات المحترمات 96
» اخر البنات المحترمات 104
» اخر البنات المحترمات 111
» اخر البنات المحترمات 91
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى