منتدي ليالي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اخر البنات المحترمات 95

اذهب الى الأسفل

اخر البنات المحترمات 95 Empty اخر البنات المحترمات 95

مُساهمة  Admin السبت أغسطس 01, 2009 4:27 pm

الحلقه
90


منى: احنا بس رايحين نتعرف على العيلة , ومؤمن يعد مع سارة بس.
احمد: تتعرفو على مين يا بنتي ,دانتو دايسين بعض.
منى: يابني مش لازم يعدو يتكلمو شوية, ويفهمو دماغ بعض, المواضيع مبتاخدش قفش كده.
احمد: والله انتي ادرى, انا مخطبتش قبل كده.
منى: ولما انا ادرى بتقاوح ليه؟.
احمد يا موني انا مقدرش اقاوح معاكي اصلا.
منى: ايوة كده.
احمد:...........
منى:............
احمد: وانتي اخبار وائل ايه؟.
منى: الحمد لله تمام.
احمد: مرتاحة معاه؟.
منى: ايوة جدا.
احمد: ربنا يوفقك.
منى: بقلك ايه يا احمد, انا معادش ينفع اكلمك تاني, مش عشان حاجة والله بس لو وائل عرف, او مؤمن هتبقى مشكلة.
احمد: ومشكلة ليه اصلا يا بنتي؟,احنا مبنعملش حاجة غلط, احنا اصحاب يامنى, عادي.
منى: ماهو محدش هيفهم حكاية اصحاب دي, مش هيصدقو ان فعلا مفيش بينا حاجة, وكل ما في الموضوع اننا بنسأل على بعض وبس.
احمد: يابنتي طول مانتي واثقة من نفسك ,وعارفة انك مبتعمليش حاجة غلط, ميهمكيش حد, وبعدين ربنا عارف الي بينا ايه؟.
منى: معلش يا احمد عشان خاطري , بلاش طيب نتكلم كتير, ممكن كل فترة بعيدة نسأل على بعض, بس بالله عليك كفاية كده, عشان انا مش مطمنة.
احمد: براحتك, بس احنا مفيش بينا حاجة, ومبنعملش حاجة غلط يا منى, بالعكس احنا بنستريح لما بنتكلم,وانا عن نفسي مش عايز ابطل اكلمك.
منى: معلش يا احمد.
احمد: خلاص براحتك, انا عمري ما هكون قاصد ااذيكي ابدا.
منى: طبعا يا ايمو منا عارفة.
احمد: ماشي يا ستي, مادام قلتيلي ايمو يبقي عايزة تقفلي, خلاص, يلا , ابقي خدي بالك من نفسك.
منى: وانت كمان يا احمد.
احمد: ماشي يا موني سلام.
منى: سلام.
*****************
بعد عودة منى ومؤمن ووالدتهما من بيت عم سارة, اختلى مؤمن بأخته في غرفته , بعد نوم الجميع.
منى: وانت حسيت منها ايه؟.
مؤمن: كانت مكسوفة اوي , بس انا كنت مكسوف
اكتر منها اصلا, باباها يا بنتي منزلش عنيه من علينا من ساعة ما قعدنا انا
وانتي وهي, امال لو مكنتيش قاعدة جمبنا كان عمل ايه؟.
منى: مانت عارف باباها شديد, معلش, المهم, اتكلمتو في ايه؟.
مؤمن: قلتلها ظروفي , واني عايز في نص
رابعة مثلا يبقي كتب كتاب ونتجوز ان شاء الله اول ماتخلص, قالتلي لا, احنا
ننسي حكاية كتب الكتاب دي دلوقتي خالص, لانه مش امان, وبعدين هي لسه صغيرة
على كتب كتاب ,حتى لو كان في رابعة, قلتلها بس انا مش صغير, و بعدين وقتها
يحلها حلال.
منى: وهي سألتك في ايه؟.
مؤمن: مسألتش كتير, قالتلي انا اعرف عن
طريق منى الي يكفيني, والباقي مالوش لزمة الاسئلة لان الحاجات دي بتبان من
العشرة , ومع الايام وكده, هي كانت غامضة شوية بصراحة, انا معرفتش اقرا
دماغها.
منى: هي مسألتنيش على حاجة والله.
مؤمن: يا زكية ,هي قصدها على الي لازم
تعرفه عن اخلاقي وعن عيلتي مثلا, عرفته منك, والباقي زي مثلا انا بخيل,
عصبي, كده الصفات الشخصية دي من الايام, مش لما تسألني يعني هتعرف, دا الي
انا فهمته من كلامها.
منى: خد بالك لان سارة ذكية جدا, انا نفسي لغاية دلوقتي مفهمتهاش برضة.
مؤمن: ربنا يسهل بقى, ولو فيه خير يكتبهولنا.
منى: انت مش مبسوط ليه؟.
مؤمن: لا والله انا مبسوط بسارة جدا, بس باباها, شكله هيطلع روحي.
منى: بس البنت تستاهل .
مؤمن: انا مقلتش حاجة, بس في الفترة
الطويلة للخطوبة دي ربنا يستر, انا اصلا مبحبش الخطوبة تتطول,عشان المشاكل
, بس انا وافقت في حالتك انتي عشان وائل ميتعوضش.
منى: طيب مانت متتعوضش يا ميمو برضه, وبعدين طول مانت كويس مع باباها, ان شاء الله مش هيحصل حاجة.
مؤمن: ربنا يسهل يا موني.
******************
نظر وائل لمنى في شك.
وائل: طيب وايه الي خلاكي تعدي ترغي معاها في الموبايل, وتليفون البيت موجود.
منى: اصلها كانت قلقانة وكده يعني قبل ما نروحلها , انت عارف سارة, فكانت مش عايزة باباها يحس انها بتكلمني في حاجة.
وائل: انا بلاقي موبايلك مشغول باليل كتير يا منى؟, ليه كده؟.
منى: انا؟؟؟, ابدا, تلاقي الخطوط دخلت في
بعض, انت عارف الشبكة بتهيس بقالها مدة, دانا حتى بنام بدري عشان بقي
بيجيلي صداع في الامتحانات من السهر.
م*انت مش بتقولي انك نمت بتتصل بيا بليل بعدها ليه بقي؟؟, انا بكلم احمد لما انت بتنام
نظر اليها مطولا ,محاولا تبين الصدق في صوتها.
وائل: ماشي يا موني, بس لو كده اجيبلك خط تاني , شبكة تانية مبتهيسش.

Admin
Admin

المساهمات : 204
تاريخ التسجيل : 27/07/2009

https://radio.roo7.biz

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى